Logo projektu

środa, 8 stycznia 2014

Nowa grupa na dobry początek roku

Dziś rozpoczęła zajęcia druga grupa uczestniczek projektu "W drodze do pracy" - program tradycyjnie otworzył trening psychologiczny, w pierwszej części nakierowany na uzgodnienie zasad współpracy i komunikacji w grupie, a także stworzenie przyjaznej i bezpiecznej przestrzeni do pracy.

Uczestniczki z pierwszej grupy uczestniczą w spotkaniach rekrutacyjnych i spotykają się w ramach grupy wsparcia, aby wspólnie planować kolejne kroki i przygotowywać się do zmian. A poniżej kilka opinii o projekcie od kobiet, które przeszły już program "W drodze do pracy" i odpowiedziały na pytania: Co Ci się najbardziej podobało w projekcie? Które elementy programu były dla Ciebie najbardziej przydatne? Co byś zmieniła w programie projektu?

"Najbardziej podobał mi się mus wyjścia z domu i to, że tym razem to rodzina musiała się podpasować pod mój grafik. Podobało mi się możliwość poznania wiele różnych, fajnych kobiet a co za tym idzie ich zainteresowań i spojrzeń na te same życiowe i nie tylko zagadnienia. Najbardziej przydało mi się spotkanie związane z rekrutacją (p. Grażyna Rembelska i dziewczyna z HR z Henkla), spotkanie z doradcą zawodowym, szkolenie “Spadochron” i możliwość zrobienia kursu zawodowego. W programie nic bym nie zmieniła, może wydłużyła o jeden dzień warsztaty z wizażu i autoprezentacji (...)"

"Najbardziej podobały mi się treningi psychologiczne z Agnieszką Kramm, dzięki którym naocznie mogłam obserwować przykład kogoś, kto ma jasne, zdecydowane poglądy i nie obawia się za nimi stawać (i jakoś to wychodzi). Dzięki temu nabrałam wiary, że tak można żyć - będąc kobietą w Polsce, w naszych czasach i warunkach - bezcenne. Mam wrażenie, że część psychologiczna, związana z poczuciem własnej wartości to będzie coś, z czym pójdę do pracy i w życie. Dotyczy to zarówno treningu psychologicznego, coachingu, ale też stylizacji, makijażu, fryzjera - to było dość kompleksowe podnoszenie wewnętrznego klakiera :)"

"Najbardziej w projekcie podobała mi się możliwość nawiązania nowych kontaktów, zarówno z pracownikami Fundacji, dziewczynami z projektu, jak i niesamowicie otwartymi i ciepłymi Kobitkami z Henkla, wszystkie rozmowy, które pootwierały nowe drzwiczki dosłownie i w przenośni, no i oczywiście fryzjer ;)"

"Podobało mi się spotkanie kobiet w podobnej sytuacji życiowej. Otwartość, wysłuchanie, zrozumienie  i wsparcie, które od nich otrzymałam. Poznanie wielu ciekawych, i trudnych doświadczeń życiowych, z których mogę wyciągnąć wnioski dla siebie. Przydałoby się więcej zajęć praktycznych, takich jak: prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej oraz pisania listów motywacyjnych, przeprowadzanie rozmów w firmach, poznawania zasad działania różnych przedsiębiorstw, ich struktur, a co za tym idzie różnych możliwości zatrudnienia. Ciut większa mobilizacja przez kontrolę wykonania samodzielnych zadań, i więcej "bajek".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz